حادثه برای تیم دماوند

عملیات امداد و نجات توسط هلی کوپتر با موفقیت انجام گردید و هر دو نفر به پایین انتقال یافتند.

تیم دونفره متشکل از آقایان مهران نیلساز و علی جهانگیری که از مسیر شمالی راهی قله دماوند شده بودند، بعد از صعود و در هنگام فرود از مسیر جنوبی به علت اشتباه در تشخیص مسیر صحیح آقای علی جهانگیری دچار سانحه شده و سقوط کرده است. به علت سقوط دچار شکستگی کتف شده اما همچنان هوشیار بوده است. بعد از مدتی توسط مهران نیلساز پیدا شده و هر دو با خود را به پناهگاه بارگاه سوم در ارتفاع ۴۲۰۰ متر می‌رسانند.

بعد از اطلاع گروه سالار از حادثه در ساعت ۲۱:۳۰ کمیته بحران با حضور دکتر حسن پور، محمد خواجه نظر، اشکان رشیدجلودار، محمد محمدی پناه و سید سعید عظیمی فر تشکیل شد. با پیگیری کمیته بحران به تمامی تیم های امدادی منطقه اطلاع رسانی شده و اعلام آمادگی نموده اند.

تیم امداد شماره یک حرکت خود را شروع کرده اند و تیم امداد شماره دو  ساعت ۴ صبح حرکت خواهند کرد. ساعت ۷ صبح بالگرد هلال احمر استان مازندران پرواز خواهد کرد و بالگرد تهران آماده باش است.

وضیعت مهران نیلساز کاملاً مناسب است و دچار هیچگونه مشکلی نیست. وضعیت علی جهانگیری کوهنورد تهرانی نیز به حالت پایدار درآمده است و مشکل جدی ندارد.

هر دو کوهنورد نام برده در بارگاه سوم دماوند در حال استراحت هستند تا گروه های امدادی به آنها ملحق شوند.

شدیداً از تمامی عزیزان خواهش مندیم که هیچگونه تماسی با مهران نیلساز برقرار نکنند.

لطفاً از انتقال اخبار غلط به دیگران خودداری نمایید. تمام اخبار از طریق وبسایت منتشر میشوند.

عملیات امداد و نجات توسط هلی کوپتر با موفقیت انجام گردید و هر دو نفر به پایین انتقال یافتند .

اشکان رشیدجلودار

روابط عمومی گروه کوهنوردی سالار – روابط عمومی هیئت کوهنوردی شهرستان دزفول

نوشته ی در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۲ | دسته بندی: عمومی | دیدگاه: ۷ | 2164بازدید

برچسب:

۷ دیدگاه »

1. ساسان قناد دزفولی ۶ بهمن ۱۳۹۲ at ۱۰:۴۹ ق.ظ - پاسخ

خدا به خیر گذشت علی جان صعود با افتخارت تبریک هر چه زود تر سالم و سر حال بر گردی

Thumb up 3 Thumb down 1

2. رباب روغنی ۶ بهمن ۱۳۹۲ at ۱۱:۵۹ ق.ظ - پاسخ

به عنوان خبری که ساعت۲بعد از نیمه شب به دست آدم برسه خیلی شوکه کننده بود.این تیم دماوند هم تا جونمون رو به لبمون نرسونه دست بردار نیست!!!ایشالا خدا خودش همه چیو ختم به خیر کنه.الهی بازم به امید تو.

3. ساسان قناد دزفولی ۶ بهمن ۱۳۹۲ at ۵:۱۳ ب.ظ - پاسخ

خدا رو شکر حالش خوبه صبح دیدمش فقط مدتی طول میکشه دو باره بره کوه خدارو شکر

Thumb up 2 Thumb down 1

4. وحيد سپنج ۸ بهمن ۱۳۹۲ at ۷:۵۵ ب.ظ - پاسخ

وقتی به نوع حرکت تیم نگاه می کنم و حادثه ای که رخ داده که باخوش شانسی به خیر گذشته، به نظر من نه تنها افتخاری متوجه تیم صعود نیست، بلکه بایستی به شدت مورد انتقاد قرار گیرند بلکه شاید کمتر شاهد اینگونه حوادث باشیم. افتخار اصلی متوجه آن ٢ نفریست که از شمالی برگشته بودند. وقتی با محلی های دماوند مثل مصطفی لاریجانی صحبت کردم، او می گفت که نه من و نه آقای صالحی شمالی، اصلا در جریان چنین صعودی نبودیم! بهتر نبود وقتی در چنین روزهای خلوتی صعود می کنید، حداقل محلی ها وا در جریان بگذارید؟ سوال دوم نیز علت فاصله افتادن بین دو نفر و عدم مسیریابی صحیح است! امیدوارم متوجه باشید که بعنوان کسی که از نزدیک شاهد حادثه منجر به مرگ جنوبی پارسال بودم، چقدر تکرار این حادثه برام دردناکه و از سر تخطئه دیگران نیست.

• اشکان رشیدجلودار ۸ بهمن ۱۳۹۲ at ۹:۵۵ ب.ظ - پاسخ

ممنون از نقد شما جناب سپنج. من گزارش حادثه سال پیش رو که خودتون نوشته بودین خوندم. حتما موضوعاتی که عرض کردید در جلسه نقد و بررسی مطرح خواهند شد.

Thumb up 2 Thumb down 0

• مهران نیلساز ۸ بهمن ۱۳۹۲ at ۱۱:۳۱ ب.ظ - پاسخ

آقا وحید با تمام احترام و شناختی که از شما دارم ، ازتون انتظار نداشتم قبل از اینکه گزارش برنامه رو خونده باشید و یا از ریز برنامه خبر داشته باشید، شروع به قضاوت کنید… بدلیل تغییر در شرایط آب و هوایی سایت های پیش بینی آب و هوا، نسبت به واقعیت، تمام زمانبندی های برنامه تغییر کرد و چون قرار نبود شب در ناندل بمانیم با آقای صالحی فقط تلفنی صحبت کردیم و برای برگشت مسیر با آقای فرامرزپور هماهنگ کردیم نه آقای لاریجانی . مطلب بعدی اینکه تقریبا تمام کسانی که در این برنامه شرکت کرده بودند بالای ۱۰ بار تجربه صعود به دماوند را داشتند و همین طور تجربه صعود زمستانی دماوند.علت بازگشت دو نفر با نظر سرپرست تیم به این خاطر بود که گام حرکت اونها کند شده بود و باتوجه به سنگینی کوله و بازگشت از مسیر جنوبی، احتمال وقوع حادثه برای آنها زیاد بود و جای ریسک نبود و بهترین تصمیم این بود که هر دو نفر برگردند.هر دو نفری که مسیر را ادامه دادیم کاملا به منطقه و مسیر مشرف بودیم و حتی از یخچال شمالی صعود کردیم و هیچگونه انحراف و اشتباهی در مسیر خوانی نداشتیم. تقریبا در فاصله ۱ ساعتی بارگاه سوم و بین دو یال بالای پناهگاه بودیم که یک فاصله ۱۰ دقیقه ای، به علت تماس من و اطلاع رسانی با موبایل بوجود اومد.و حتی برای فرود از روی یخچال فرود نیامدیم، چون من سال پیش یک هفته بعد از اون حادثه در دماوند بودم و از اتفاقی که پیش امده بود آگاهی کامل داشتم. اما اینجا بی احتیاطی علی و همین که شدت بادی که اونو پرت کرد باعث افتادن روی یخچال و سر خوردن اون شد و هرکسی به غیر از علی بود نه زنده می موند و نه حتی در اون شرایط میشد پیداش کرد

Thumb up 7 Thumb down 0

5. بابک مرادی_اهواز ۸ بهمن ۱۳۹۲ at ۹:۵۳ ب.ظ - پاسخ

وقتی از فیس بوک در جریان حادثه قرار گرفتیم، واقعا ناراحت شدیم.
    خدارا شکر که کوهنوردان خوب استانمان در حال حاضر در سلامت هستند.ان شا.. با رعایت ایمنی بیشتر شاهد صعودهای بلندتر شما باشیم.

+ نظر خود را اضافه کنید

+ برای نمایش آواتار خود در فرم نظرات، می‌توانید در سایت گراواتار ثبت‌نام کنید.