گزارش برنامه آبشار شوی با حضور خانم پروانه کاظمی ، اسفند ۹۱

سرپرست برنامه : احمد رنجبر

جلودار ، عقبدار : مهران نیلساز ، مهدی دینوی زاده

مقدمه

آبشار شوی واقع در شهرستان دزفول،با ارتفاع۸۵متر وعرض ۷۰ متر در ایران بی نظیر بوده و بزرگترین آبشار خاورمیانه محسوب می شود. این آبشار در رشته کوههای زاگرس و در نزدیکی کوه سالن در ۱۰۰ کیلومتری از مرکز شهر دزفول قرار دارد و از تنوع زیست محیطی بسیار زیبایی برخوردار است.

برای رسیدن به آبشار شوی ۲ مسیر وجود دارد:۱) مسیر اول از سمت منطقه شهیون دزفول و بعد از گذر از روستای صالح آباد و چرچیل می باشد. ۲) مسیر دوم از طریق ایستگاه راه آهن تله زنگ میباشد که در این مسیر باید از میان روستای بسیار زیبای دادا و از دل درختان انار و کشتزارهای شوی عبور کرد.

یکی از خصوصیات آبشار شوی این است که تا چند صد متری آبشار هیچ نشان واثری از آن نیست و بعد از عبور از یک پیچ در منطقه کوهستانی با شیبهای تند به یکباره آبشاری فوق العاده زیبا پیش چشمانتان ظاهر می شود.  با وجود سختی مسیراین طبیعت جذاب، هر ساله گروههای کوهنوردی بسیاری برای دیدن این آبشاربی نظیر،از سراسر کشور به این منطقه سفر می کنند و همراه با خود خاطره های فراموش نشدنی را به یادگار می برند. همانطور که می دانید یکی از همین گروههای کوهنوردی،تیم سالار خودمان است که هرسال زیارت الهه زیبایی دزفول و خاورمیانه را در فهرست برنامه های خود گنجانده است.پس با هم می خوانیم از سفر امسال تیم سالار به این طبیعت جلوه گر و دست نخورده! اما شوی امسال با سالهای پیش قدری تفاوت داشت!  و آن هم همنوردی  و هم گام شدن ما با بانوی کوهستان،سرکار خانم  پروانه کاظمی بود که با اقتدار،افتخار صعودهای پی در پی مستقل به مرتفعترین قلل هیمالیا (از جمله اورست و لوتسه به طور هم زمان در یک برنامه) را به جامعه کوهنوردی ایران هدیه کرده است.

بله دوستان عزیز شاید باورش قدری مشکل باشد اما این افتخاری بود که جز با همت و تلاش جوانان سالارمیسر نبود و اینک شامل حال ما شده بود و جا دارد که بنده به عنوان عضو کوچکی از گروهی پر افتخار،از تک تک دوستانم به خاطر فراهم ساختن این فرصت و همچنین از سرکار خانم کاظمی به خاطر پذیرفتن دعوت و حضور گرمشان در این برنامه،تشکر کنم.

مورخ۹۱٫۱۲٫۱۹ حدود ساعت۴ بامداد همگی اعضای شرکت کننده به همراه خانم کاظمی در میدان افشار جمع شدیم و سفر یکروزه خود را به بزرگترین آبشار خاورمیانه آغاز کردیم. پس از طی مسیری۴ ساعته ساعت۸ صبح به روستای سرتنگ رسیدیم که در واقع انتهای مسیر ماشین رو محسوب می شد.همانجا توقف کرده و مشغول صرف صبحانه شدیم. پس از کمی استراحت در قالب یک صف نه چندان طولانی به سمت آبشار حرکت کردیم.پس از۲ ساعت کوهپیمایی،وارد مسیر آبشار شدیم و بعد از گذر از یک پیچ تند(پیچ اختصاصی آبشار)،نمای رویایی ابشار پیش چشمانمان ظاهر شد.پس از ثبت چند عکس یادگاری و کمی تفریح و استراحت اطراف همان منطقه،حدود ساعت ۱۲ مشغول صرف نهار شدیم و لحظات مفرحی را کنار هم سپری کردیم.حدود ساعت۲بعد از ظهر پس از جمع آوری وسایل و ثبت چند عکس گروهی ، با آبشار خدا حافظی کرده وراهی مسیر برگشت شدیم .پس از ۲ ساعت پیاده روی،تقریبا ۴بعد از ظهر به محل اسکان ماشین رسیده و آن روستای زیبا را به قصد زادگاه ترک کردیم و بالاخره ساعت۸ شب به مقصد رسیدیم.

در نهایت سفر امسال تیم سالار به آبشار شوی با بدرقه سرکار خانم کاظمی به سمت فرودگاه(تهران) پایان یافت.

“موفقیت از آن کسانیست که با تغییر بیگانه نیستند و هر روز صبح با آن دست می دهند”

پاینده باشید همنوردان

وما همچنان چشم به آینده دوخته ایم

Thumb up 7 Thumb down 0

2. پروانه کاظمی ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ at ۸:۰۶ ب.ظ - پاسخ

سلام بر دوستان عزیز سالار. سپاسگزار همه خوبی ها و مهمان نوازیتان هستم. بودن در جمع صمیمی شما افتخاری برای من بود. آرزوی شادی، سلامتی و موفقیت های روز افزونتان را دارم.

Well-loved. Thumb up 9 Thumb down 0

• پویا روزبهانی ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ at ۹:۰۴ ب.ظ - پاسخ

از لطف شما بینهایت سپاسگذاریم، امیدواریم که باز هم افتخار همنوردی در کنار شما رو داشته باشیم، با آرزوی سلامتی و پیروزی برای شما

Thumb up 6 Thumb down 0

3. رباب روغنی ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ at ۹:۱۶ ب.ظ - پاسخ

سلام خانم کاظمی عزیز ما هر کاری کردیم جز وظیفه ورزشی ما بود و  همچنین کنار شما بودن بزرگترین آرزوی ما بود که با حضور سبز شما محقق شد.

4. احمد ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ at ۲:۳۳ ق.ظ - پاسخ

سلام
    همراهی و همنوردی با خانم کاظمی افتخاری بود که نصیب ما شد
    از همه دوستانی که برای این برنامه زحمت کشیدن تشکر میکنم و برای همه دوستای خوبم آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم

Thumb up 5 Thumb down 0

5. سجاد ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ at ۷:۴۲ ق.ظ - پاسخ

واقعا همنوردی با خانم کاظمی یک افتخار بزرگ بود که سالاریها کسب کردن.خانم کاظمی لطفا حتما دوباره این افتخار را به سالاریها بدهید.

6. محمدی ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ at ۸:۰۸ ق.ظ - پاسخ

انسان برای پیروزی آفریده شده است، او را میتوان نابود کرد ولی نمیتوان شکست داد.

Thumb up 1 Thumb down 0

+ نظر خود را اضافه کنید

+ برای نمایش آواتار خود در فرم نظرات، می‌توانید در سایت گراواتار ثبت‌نام کنید.