گزارش برنامه آموزشی_تفریحی پل پرزین، فروردین ۹۲

تاریخ برنامه :۹۲/۰۱/۳۰

نوع برنامه : آموزشی-تفریحی

گزارش برنامه:

از کنارستان  تا دره انار  تا  پل پرزین!

در سایت گروه کوهنوردی سالار برای ۹۲/۰۱/۳۰ برنامه تفریحی، آموزشی کنارستان درج شده بود اما روابط عمومی  اعلام نمود که این برنامه به دره انار گتوند تغییر کرده است . جای بسی خوشحالی بود چون از دره انار تعریف های بی شماری شنیده بودیم…

بعد ثبت متقاضیان  شرکت در برنامه،  اعلام گردید  چون این برنامه اهداف آموزشی  دارد و سرپرست برنامه  با تلاش فراوان بدنبال  بهتر بودن برنامه از نظر کیفی وکمی  می باشد برای روز قبل برگزاری برنامه یه جلسه آموزشی  تئوری آموزشی تدارک دیده است که پنج شنبه بعدازظهر درسالن آمفی تاتر پارک دولت  با حضور تعدادی از دوستان  شرکت کننده و همچنین سرپرست محترم تیم سالار و کمیته فنی و آموزشی برگزار گردید با وجود کم لطفی بعضی از دوستان بخاطر عدم  حضورشان اما  جلسه آموزشی خوب و پرباری بود.

در این جلسه جناب آقای محمد محمدی پناه  یکسری از مسائل ابتدایی اما مهم در کوهنوردی  از جمله قدم برداری و اصول حرکت در صعودها و وظایف سرپرست را توضیح دادند و در ادامه آقای پویا روزبهانی تعاریف اولیه مربوط به کوه وکوهنوردی را یادآور شدند. در این بین خاطراتی از خانواده سالار نیز گفته شد .در آخر هم ساعت حرکت ۳۰/۶ صبح روز جمعه اعلام گردید.

ساعت ۶:۲۰  در فلکه افشار  جز تعداد محدودی که یکی از آنان سرپرست بود دیگر کسی نبود مثل اینکه اینبار همه ی سالاری ها خواب مانده بودند. بالاخره پس از تماس دوستان حاضر و گذشت زمان همه حاظر شدند وبا نیم ساعت تاخیر سفر از ساعت ۷ شروع شد قرار شد از از سمت سردشت  به لالی  و از آنجا به گتوند  حرکت کنیم ..با اینکه صبح زود بود اما هیچ کس خواب نبود بعد از نزدیک به یک ساعت حرکت در جاده سرپرست با کیک و آبمیوه تدارک دیده اش از همنوردانانش پذیرایی مختصری بعمل آورد در شهر سالند توقف کوتاهی شد و دوباره به حرکت ادامه  داده شد تا اینکه ساعت ۹ اتوبوس توقف کرد  و گفتند رسیدیم اما پل پرزین نه دره انار گتوند…! چرا که بخاطر صلاحدید سرپرست تیم و برنامه  تشخیص داده شده بود که راه را ادامه ندهیم و در پل پرزین ساکن شویم. بنا بر گروه بندی سرپرست یرنامه به دو گروه ده نفری خانم  و دو گروه آقا تقسیم شدیم که هر گروه بری خود سرپرست، سرقدم، عقب­دار و یک استاد جهت آموزش به همراه داشت.

شروع حرکت از مسیر پلکانی بود که به واسطه آن وارد دره و شکاف های آغازین شدیم…پس از اتمام پله ها در میان شکافی وسیع قرار داشتیم که در ادامه دو راهی بود یک سمت ادامه مسیر بود وسمت دیگر شکافی دیگر وارد شکاف شدیم  دوطرف دو دیواره ی مرتفع فقط بعد از چند  دقیقه  دیواره ها تمام و جای آنها منطقه وسیع بازی رسیدیم که در قسمت انتهای آن از دیواره های آب جاری بود تابلوی زیبایی را از طبیعت که در میان دیواره های قد برافراشته محصور بود را  نظاره گر بودیم.

همه ی دوستان غرق در زیبایی فضای اطرافشان بودند و مشتاق برای ثبت  زیبایی در دوربین­ها بودند لذا اعلام شد که  (۴۵ دقیقه) برای صرف صبحانه و گرفتن عکس در محل مستقر هستیم…

همه در کنار هم  صبحانه خورند و بعد گرفتن عکس  با توجه به زمان بندی اعلام شده دوباره شروع به حرکت کردیم… دوباره به به دوراهی برگشتیم و ازآن جا راه را ادامه دادیم بعد حدود یک ساعت  دوباره در منطقه بازی بین شکاف ها ساکن شدیم تا هم نفسی تازه کنیم هم این بار به بار کیفی برنامه بپردازیم در هر گروه  حلقه­ای تشکیل داده شد و در این میان استادان آموزشی  شروع به آموزش مباحث  آموزشی  کوهنوردی  بصورت عملی پرداختند آموزش گام برداری در کوه در سراشیبی ها و… در پایان هم  با طناب یکسری از گره های مخصوص کوهنوردی را به تک تک همنوردان آموزش دادند…..

بعد از یک ساعت آموزش و استراحت دوباره  حرکت کردیم و مسیر را ادامه دادیم  تا در یکی از شکاف­های در  ایتدای قسمتی  که بعد از آن مسیر آبی بود بطوری که تا بعضی قسمتها به  استخری محصور تبدیل شده بود .

جایی بسیار زیبا محصور در میان دو صخره که از کنارمان جوی آب جاری برای استراحتگاه انتخاب شد.

بعد از کمی استراحت بساط نهار را پهن کردیم نهاری بیاد ماندنی پر از شادی  و هیجان که همه همنوردان در کنار هم  خوردند .

آبی که کمی آن طرف تر بود به  دوستداران آب مجالی داد تا تنی به آب بزنند و بقیه هم  دست وصورتی خنک کنند. بعد از گذر یکی دو ساعت  راس ساعت  ۴ کوله بار سفر بستیم و را برگشت در پیش گرفتیم  در مسیر برگشت سرعت بیشتر بود بعد از یک  الی دو ساعت پای همان  پلکان که  صحبح از آن امده بودیم رسیدیم .. چون گروه ها  پشت سر هم و بی وقفه حرکت کرده بودند پای پلکان کمی استراحت کردیم و پس گرفتن عکس های  گروهی  دوباره به راه افتادیم در بالای پلکان ماشین منتظر  ما بود لذا بلافاصه سوار و حرکت کردیم .غروب به دزفول رسیدیم.  این بار هم با طبیعت در کنار سالاری ها خاطره ای زیبا در  دل  و جان همه دوستان نقش بست .

و کوه را دریاب چون بهترین آموزگاز زندگی است در کشاکش صعود تصفیه می کند و صیقل­ می دهد در سرمستی فتح جان می بخشد و روح میدمد و در نشیب فرود مئ آموزد که هیچ عزت وسربلندی نمی پاید جز اوج بلندای فروتنی!

• نویسنده گزارش : الهه غلامی
  • عکاس برنامه : سعید عظیمی فر
  • تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
  • تعداد بازدید : 5267

برچسب: , , , , ,

۱۲ دیدگاه »

1. محمد خواجه نظر ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ at ۱۲:۰۹ ق.ظ - پاسخ

با سلام به همنوردای عزیزم
    برنامه خوب و پر از خاطره ای بود مرسی از آقای کوسچی که واقعاً برای این برنامه زحمت کشیدن و همچنین خانم غلامی برای گزارش زیباشون…..

Thumb up 3 Thumb down 0

2. پویا روزبهانی ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ at ۱۲:۵۶ ق.ظ - پاسخ

من هم خسته نباشید خدمت بچه های کمیته فنی بویژه محمد کوسچی عزیز، امیدوارم برگزاری چنین برنامه های آموزشی ادامه داشته باشه، از سعید عظیمی فر و خانم غلامی هم سپاسگزارم

3. محمد رفیع ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ at ۲:۱۶ ق.ظ - پاسخ

سلام
    ممونم از لطفتون
    ایشالا که مفید باشه واستون
    اما راجب به موضوع تغییر مکان از دره انار به پل پرزین دوستان بنده هم مثل شما باره اول بود که میخواستم دره انار برم پل پرزین هم نبودم حتی وقتی ار اتوبوس پیاده شدیم من نمیدونستم دره ای که داریم بهش وارد میشیم پل پرزینه هنوزهم دلایل اقای محمدی برای تغییربرنامه از دره انار به پل پرزین برای من قانع کننده نیست و من اصلا در جریان اینکه داریم میریم پل پرزین نبودم این تصمیم رو شخص اقای محمدی بدون هماهنگی با بنده گرفته اما باز هم من اینجا از بچه ها معذرت میخوام بابت این حرکت و حق رو به شما مدم

Thumb up 5 Thumb down 0

4. غلامی ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ at ۱۲:۴۰ ب.ظ - پاسخ

خیلی عالی بود …. تشکر از همه سالاری ها
    مرسی سرپرست و گروه فنی

مرسی خودم بابت گزارش…..(تشویق)

Thumb up 6 Thumb down 0

5. محمود زرنگ ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ at ۶:۴۲ ب.ظ - پاسخ

تشکر از سرپرست
    جای خیلی قشنگی بود

Thumb up 5 Thumb down 0

6. مهدی نبوی ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ at ۲:۲۱ ب.ظ - پاسخ

محمد کوسه چی دلم واست تنگ شده..کجایی..؟؟
    واسه احمد هم و واسه اشکان دیوونه خیلی هم ….
    قیافه شونو نیگا تو اون عکس… D:

Thumb up 4 Thumb down 0

9. نسیم قناد ۶ تیر ۱۳۹۲ at ۱۰:۲۹ ب.ظ - پاسخ

درود خدا به دوستان ورزشکار
    با تشکر از همه ی سالاری های عزیز که بازم باعث ایجاد یه خاطره ی خوش برای من و بقیه دوستان شدن …
    فقط هوا خیلی گرم بود و درختاشم انار نداشتن :))
    از پنجره ی روزگار به درخت عمر که مینگرم / خوش تر از یاد خداوند ثمری نیست . . .
    در پناه حق

Thumb up 7 Thumb down 0

10. ثمین نظریات ۲۰ تیر ۱۳۹۲ at ۱۰:۱۴ ب.ظ - پاسخ

سلام
    برنامه خوب و مفیدی بود از زحمات آقای کوسچی ممنون به خاطر سرپرستیشون و از خانم غلامی برای گزارش و همچنین از آقای عظیمی به خاطر عکس های زیبا که در این برنامه گرفتن بسیار سپاسگذاریم . 🙂

Thumb up 2 Thumb down 0

11. محمد ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ at ۱۱:۴۵ ق.ظ - پاسخ

خوش به حالتون :v

Thumb up 0 Thumb down 0

+ نظر خود را اضافه کنید

+ برای نمایش آواتار خود در فرم نظرات، می‌توانید در سایت گراواتار ثبت‌نام کنید.